Halsband

Våra kissor har alltid haft halsband på sig. Vi har vant dem sen de har varit småa och det har gått bra. Köper alltid halsband med reflex, de kanske syns lite bättre i mörkret då iallfall. Tintin fick nytt halsband för några veckor sen, ett ljusrosa som passar hennes färger så bra! Hon är så söt i det och det känns som att hon tycker att hon är fin i det, som att hon är stolt och känner sig som en riktig prinsessa :) Och det är hon ju! Husses prinsessa (även fast jag såklart älskar henne lika mycket :)) är hon, ojoj dom är helt nerkärade i varandra dom två :)

Här är försök till bild på Tintin med sitt halsband men det är svårt att få bra bild utan blixt, men ni ser ungefär iallafall :)

Elmer har ett likadant neongrönt halsband. Sånna där som det står "Jag tillhör" på är det.

Tintin är supergosig nu när Elmer är borta, som att hon tröstar oss och vill vara nära nu när han inte är här för tillfället. Annars har hon inte betett sig annorlunda men Elmer brukar ju vara hos mommi och moffi nu och då så hon kanske tror att han är där bara. Men jag inbillar mig också att hon är så lugn för att hon vet att han kommer tillbaka...Jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att det är så! 


Här är en av de allra första bilderna vi har på Tintin :) När vi var dit och tittade på henne. Tintin till höger med brorsa (??) till vänster.

Här är Tintins brorsa Gusse (kolla svansen ;)) som tydligen blev överkörd för ett tag sedan :( usch va tråkigt!!! ;(

Hihi, gullet. Jag blev ju kär i Gusse förståss när han hade samma färg som Elmer men han var bokad redan. Vi fick sötaste Tintin (Gosan hette hon förut :)) och är sååå glada för henne!


Kommentarer
Postat av: Toja

S fast jag gick in för att jag visste att Gusse skulle vara här så tänkte jag när jag såg vattenskålen att: kolla! de har likadan vattenskål som vi hade :)) sen såg jag ju att det var hos oss :))

Det är Rulle som är med Tintin på bilden, han börjar äntligen bli en stor kisse, 5,6 kg väger han :) Sweetie är en minikisse ännu, ärligt sagt så tror jag att hon är lite utvecklingsstörd, hon friar inte med frassar och är lite "egen" i sättet.



Förr när jag hade Skrållan och min perser O`dysseus så kom alltid den andra med och jamade hem den som var på vift, det knasiga var att när jag lockade så jamade den medföljande och då hörde jag inte om den som var på rymmen svarade :)

Ja, hoppas hon känner att han kommer hem snart!

2009-10-03 @ 22:01:29
Postat av: C

Hihi, Tintin är väldigt liten hon med..3,9 kg väger hon..måsta kolla nu på direkten :) Och ännu mindre ser hon ju ut när hon ingen svans har. Men hon kanske går upp i vikt nu efter kastreringen, vi får se :)

2009-10-03 @ 22:21:00
Postat av: Toja

Suck!! Jag går in titt som tätt och hoppas få se ett glädjeinlägg.... :(

Tänk om nån stulit Elmer? Gråa katter är ju eftertraktade ... var det inte i tidningen om en gråvit katt med extra klor häromdagen/veckan? Eller har jag råddat ihop det?

Hoppas!!hoppas!! han kommer snart!!!

2009-10-08 @ 20:16:55
Postat av: C

Jo Toja jag sku så jäkla gärna vilja skriva ett glädjeinlägg!! Vill ringa alla och säga att NUUU har vårt gulle kommit hem, men näej :( Jo det var mess om en grå med vita tassar på Föglö men jag ringde och hörde ändå, trots att Elmer inte är vit alls men det var ju inte han. Dagens mess om att en grå katt setts på genvägen ringde jag upp Nyan o hörde om jag kunde få numret till messaren för mer info men Nyan ringde upp dem och det var i augusti dom sett den katten och då var ju Elmer inte ens försvunnen ännu. Suck :( Jaa inte vet man vad det finns för dårar om nån faktiskt tagit honom??!? fy tusan!

2009-10-09 @ 17:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0