Svaret från siaren

Ikväll ringde jag siaren! Var lite nervös igen men blev lugn såfort hon svarade, hon har en mjuk och behaglig röst på nå sätt.

Iallafall. Det första hon sa var att det kändes som att Elmer har blivit jagad. Han blev ivägjagad av en hund eller en katt eller något, exakt VAD "såg" hon inte. Sen sa hon att "han verkar vara en katt som vill ha ordning och reda på allt och alla". Då när han blev jagad "tappade han kontrollen" och hon trodde att han hade fallit på något vis, och skadat sig riktigt ordentligt. Det sade hon flera gånger, att han föll och skadade sig illa. Jag frågade om hon "kände" om han lever eller är död. Hon kunde inte svara på det sa hon men efter att han blev jagad och skadad kände hon sig bara tom. Ändå ville hon inte säga att han är död men hon nämde ännu en gång att han hade skadat sig mycket och liksom inte "kom upp" eller bort från stället där han blev att ligga typ. Det är svårt att förklara i skrift hur hon berättade men. Hon sa också att det verkade vara sten där han föll. Och "han hälsar till dig att du ska hålla ställningarna nu när han är borta", då syftade hon alltså på det där med ordning och reda.

Till sist sa hon att ibland händer det att hon "får fram" mera grejer, hon skulle ringa isåfall.

Här är mina tankar kring det hon sa;
Började gråta när jag lagt på med Ingela. Inte för det att han hade skadat sig och det (var förberedd att hon kunde säga något sådant). Utan just den här meningen; "han verkar vara en katt som vill ha ordning och reda på allt och alla". Det stämmer ju!!! Och eftersom jag är skeptiker så brukar jag tänka att siare säger något sånt som kan stämma in på väldigt många (och då "råkar" det passa in på just den personen/djuret) men hur ofta beskriver man en katt som någon som vill hålla ordning på allt och alla? Isåfall säger man väl att katten är väldigt social, skygg eller andra vanliga "kattegenskaper". Ja, just den där meningen gick mig rakt in i hjärtat.

Vår Elmer. Till och med grannarna har ju påpekat hur han beter sig mot Tintin ute på gården, "vaktar" henne och ser till att hon inte hamnar i trubbel. En gång var jag ute och fixade med en blomkruka ute på grusplan här nere. Elmer följde mig såklart ner dit och gick runt där bredvid när jag höll på, sen gick jag upp en stund, skulle hämta lite grejer och då ser jag genom fönstret hur Elmer har satt sig precis bredvid blomkrukan och sitter och tittar upp mot lägenheten. Som typ "hämta det du behöver bara matte, jag vaktar grejerna så länge". Kanske låter fånigt men precis så kändes det. Han är ju alltid med överallt och står man i förrådet kommer han dit och kollar vad man håller på med. Usch, det skär i hjärtat när jag sitter och tänker på hur go han är vår Elmer! ;(

Det med att han blivit jagad. Visst kan det stämma, vi har en "stygg" katt här i granngården som ofta kommer/kom hit till vår gård och muckar gräl. Kunde ju varit den som Elmer blev jagad av isåfall. En hund tror jag inte på för han brukar mopsa upp sig mot hundar! (Mårdhund isåfall kanske?). Först tyckte jag att det lät konstigt att han sku ha fallit så han skadat sig (kattor brukar ju klara sig bra med sånt) men visst, han kan ju ha fallit ner i nån brunn eller liknande, hög stentrappa (?) eller fastnat med tassen nånstans och fallit? Hon sa förresten också att han nog inte var långt hemifrån! Men om det här skulle stämma, känns det som att hoppet för att han lever är ute iallfall. Om han legat och varit svårt skadad länge och nu är det kallt på nätterna också :( Men inte tror vi ju fullt ut på det här men tar det absolut i beaktande! Ska gå och leta mer här i närområdet nu när man "har lite mer att gå på". Vi kan ju leta just vid stentrappor och likande ställen där han kan ha fallit och slagit sig. Synd att det blir mörkt så fort på kvällarna bara. Men men, det ordnar sig.

Saknar vår finaste, bästa Elmer <3


Kommentarer
Postat av: Toja

Oj, nu ryser jag ... men bor inte ni ganska centralt? Borde inte ngn ha sett om han legat ngnstans, död eller skadad?

Fortsätt söka och fråga runt, ge inte upp hoppet före ni verkligen vet!

Kram

2009-11-09 @ 21:30:09
Postat av: Nettan

Finns det typ någå stora gropar eller nåt här i närheten? När jag läste att det var sten där han föll så tänkte jag direkt på typ en stenåker (om det nu heter så, där det har ramlat sten från isen under istrinden, eller hur det nu var) Men jag vet ju inte om det finns nåt sånt ställe nära heller....



Hoppas ni hittar honom i alla fall :/ Många kramar!!

2009-11-09 @ 22:43:27
URL: http://www.pyssligtliv.blogspot.com
Postat av: Terre

D var ju intressant om man kan säga så.... Vet du någo ställen runt om er som har någo sten parti. D finns massor av stenar säkert. Int kanske d stämmer men man kan ju fundera lite på d. Vi hoppas verkligen att Elmer är vid liv!! Mamma berättade idag att hon har en bekant som har haft sin katt borta i över 3 månader och kom hem idag,vi hoppas verkligen att d e så med elmer oxå!! Kramar i massor,gumman

2009-11-10 @ 19:04:32
Postat av: C

Toja: Jo det gör vi ju, så man tycker ju att nån borde ha sett honom jo! + att han borde ha halsbandet med telefonnummer på, men det kan han ju ha tappat såklart. Men ifall han blivit skadad kan han ju ha dragit sig undan till skogen eller nått för att dö och då är det ju svårt att hitta honom förstås :( Kram



Nettan: Jo nu när du säger det, det finns faktiskt en "stenåker" bakom Dalbo, bakom "Gullåsen-parken" (vet inte om du vet var jag menar). Är ju nog en bra bit härifrån men visst kan det vara värt att iallafall gå dit och kolla! Kram



Terre: Åh vad det är skönt att höra om sånna där solskenshistorier! Tack för det, det värmer...oj oj vad överlyckliga vi sku bli om vår älskling kom hem!! Kram vännen

2009-11-10 @ 20:35:40
Postat av: pippi

Oj! Det låter ju ganska lovande, att ni kan hitta honom menar jag! Det finns ju en del skogspartier där runt er, vem vet...det kanske finns någon gamal brunn eller källare som blivit glömd/gömd på nåt sätt. Det är verkligen trist att det mörknar så snabbt på kvällarna, ni jobbar ju ändå rättså sent, iallafall du. Min kära son är väl ute och letar på dagarna då han inte sitter på skolbänken kan jag tro =) Jag vill också att Elmer ska komma hem! Kramar i mängder!

2009-11-12 @ 07:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0