Laserlampa

Husse köpte en laserlampa och Tintin älskar den! Den har en liten kedja med nyckelring i änden och när Tintin hör den skramla ställer hon sig upp (spelar ingen roll om hon sover eller äter) och börjar leta röda pricken direkt. Vi motionerar henne varje kväll med den (ser ni inte hur slank hon blivit ;)).



Elmer däremot. Här kollar han på pricken när den är i taket, och visst kan han följa den lite med blicken. Men intresserad är han inte. När vi lekte med den första gången hoppade han upp mot själva lampan (inte pricken) och såg ut att tänka..haha, jag vet nog var den där pricken kommer ifrån, tro inte att jag går på det där! När Tintin leker ser han också ut som men herrigud fattar hon inte att hon aldrig kommer att få fast den!? 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för kommentaren! Jag brukar kolla på era söta kissor ibland, dom verkar så mysiga :) Det lutar mer och mer åt dagis för mig, har alltid tyckt om små barn! Och så verkar det lite roligare och friare att jobba på dagis än i skola också. En sak som jag undrar hur det funkar på Åland är om barnträdgårslärarna har mer planeringstid än barnskötarna? I Sverige verkar förskollärarna och barnskötarna oftast ha lika mycket planeringstid och exakt samma arbetsuppgifter, bara det att barnskötarna får lägre lön...

2009-02-15 @ 22:52:22
URL: http://lacamil.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det blir nog samma gamla Mathishallen i sommar igen :) Visst skulle det vara kul att testa nåt nytt (jag har ju jobbat där sen jag var 18) men samtidigt så trivs jag ju ganska bra där... sen har jag ingen bil heller så det är en fördel att det ligger i stan! Till hösten tänker jag söka praktik på Åland så att jag får se lite mer hur det går till i verkligheten :) Har inte varit så mycket på dagis under min praktik ännu. Men det är kul att höra nån som trivs med att jobba på dagis, tror nog att jag också kommer göra det!

2009-02-16 @ 17:39:59
URL: http://lacamil.blogg.se/
Postat av: jenny

Tusen tack för din fina kommentar inne hos mig



stor kram

2009-02-16 @ 22:22:34
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag har gått ungefär halva utbildningen nu, är inne på fjärde terminen av sju... Borde bli klar typ jan. 2011, det låter ju ganska länge men tiden går snabbt tycker jag! Just nu skulle jag verkligen vilja ha sportlov, håller på och kämpar med en hemtenta som ska va inne imorgon. Har du nån vintersemester då? :)

2009-02-17 @ 21:36:47
URL: http://lacamil.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jo, 3,5 år är ganska långt med tanke på att man inte får så hög lön sen... Men jag tycker det är viktigare att man trivs med sitt jobb än att ha en hög lön! Jag trivs riktigt bra i Stockholm och med utbildningen. Brukar inte sakna Joel så mycket ;) Hehe, nä men vi träffas ju nästan varje helg så det går riktigt bra faktiskt! Känns bra att bo i Stockholm så man vet att man kan fara hem om får lust till det...

2009-02-18 @ 19:56:07
URL: http://lacamil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skrattade gott och länge åt din kommentar i min blogg angående Avancia fantomen:)

2009-02-18 @ 21:00:51
Postat av: G som i getabock

Det är dags att uppdatera med lite nya kattbilder nu!

2009-02-19 @ 17:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0