Varböld

Elmer fick här för nån vecka sedan en äcklig varböld (pga. slagsmål med en annan katt antar vi) som vi måste åka till veterinären med. Dom sövde ner honom (eller gav mycket lugnande åtminstone) och när jag kom hem med honom trodde jag han skulle vara lite slö och groggy. Men nej, direkt vi kom innanför dörren gick han till sin kära skål med torrisar (torrfoder) och åt. Elmer ÄLSKAR torrisar, tror han kan äta hur mycket som helst ;) Till saken hör att jag hade ringt veterinären samma morgon medan han satt och åt och då sa hon att jag inte skulle ge honom någon mat ifall han skulle sövas. Torrisarna åkte därmed bort framför nosen på honom och det var INTE uppskattat :)

Elmer med sitt rentvättade sår efter veterinärbesöket.
Efter det och en antibiotika-kur börjar det se bra ut igen!

Kommentarer
Postat av: Rudolf och Yngwe

Precis som Rudolf då. Han är galen i torrisar ;)

Tur att det blev bra!

Kram!

2008-07-30 @ 23:06:24
URL: http://roykatt.blogg.se/
Postat av: Tiina

hihi ja han var nog hungrig då när han inte fick äta sina torrisar före op. Jag kommer ihåg Zacke hur groggig han var efter att dom fixat tandsten på han, han gick helt snett o såg super trött ut.. sen sov han hela kvällen efteråt.

2008-07-31 @ 10:01:31
Postat av: Terre

Hur gick det sen med svullnaden, har d gett med sig? kramar

2008-07-31 @ 13:06:47
Postat av: Rudolf och Yngwe

Svar: Jo, han har längre päls. Så söt min lilla gullunge :)

2008-07-31 @ 15:30:51
URL: http://roykatt.blogg.se/
Postat av: Linda

Söta elemer, ajaj! Hoppas det blir fint nu.

2008-07-31 @ 20:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0