Ingen Elmer..2½ vecka nu..

Idag var det ett mess i Nyan om en grå katt på Genvägen som messaren undrade om kunde vara Elmer. Var dit imorse och lockade med ingen grå katt alls. Sen ringde jag Nyan och frågade om jag kunde få numret till messaren så vi kunde få mer information om när och var de sett katten riktigt. Men Nyan ringde upp personen istället och fick veta att det var i AUGUSTI de hade sett katten där...eh, okej.

Elmer försvann ju 22 september så då behöver vi inte leta mer där iallafall.

Det var vår granne som ringde kl. 8.15 och berättade om messet (jag hade just stigit upp då, hade inte hunnit kolla tidningarna än), sen ringde de från jobbet och skulle berätta om messet också (jag började först 10 idag) och sen messade Tintins "uppfödare" (hon vi tog Tintin av alltså) också. Gullisar, vi blir så glada när folk bryr sig och hjälper oss!

Annars känns det mest konstigt att Elmer är borta nu...känns mysko att ingen har sett honom? Inte någon som hört av sig iallafall. Folk har ju kommit med tips alltså men det har ju varit andra kattor. Hittills har vi fått kanske..6-7 tips? Är glada för alla tips iallafall för då känns det som att man "gör" något. Nu känns det som att vi bara kan vänta...och vänta. Det suger att vänta!! Vi vill ha hem Elmer nu, vi ville ha hem honom för länge, länge sen. Känns konstigt när han inte är här, familjen är inte hel :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0