Inget nytt

Elmer har alltså inte kommit hem. Nu är det över 6 veckor sedan han försvann spårlöst. Varje vecka har vi haft mess eller efterlysning i Marknaden/Torget. Varje gång har vi fått 2-3 tips (har varit och letat på 2 ställen idag) men inget har gett något. Ofta har vi hittat katten personen syftat på men det har varit andra kattor. Ofta ringer folk om gråa kattor men sen kommer de fram att den hade vita tassar osv. Är glad att folk faktiskt ringer när man efterlyser iallfall!

Vissa tycker att vi ska ge upp nu. Eller tycker att det skulle vara bäst att hitta honom överkörd, bara för att veta. De får tycka vad de vill men det vill inte vi. Vi ger aldrig upp förrän vi vet. Och nej, jag vill inte hitta honom överkörd. Då lever jag hellre med hoppet (och ovissheten) om att han KAN komma hem en dag! Sen om det är om någon månad eller 1 år spelar ingen roll. Vi förstår ju givetvis att han KAN vara död eller överkörd, men inte VILL vi det bara för att veta heller!

Skulle vara så otroligt skönt och roligt om Elmer kom hem!! Sku vilja messa tidningarna, ringa alla som bryr sig och berätta att Elmer har kommit hem! Tänk vilken lycka att få ringa och berätta det alltså. Kanske den dagen kommer, vi har iallafall inte gett upp!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ge inte upp, vår katt var borta 7 månader, då hade vi gett upp hoppet. En morgon satt det en svart katt på hans plats på trappan och det var HAN! :)

2009-11-04 @ 19:39:40
Postat av: C

Åh vad härligt att höra!! Tack, känns skönt att få höra att det finns hopp från andra också :) Vilken Alexandra förresten, nån jag känner eller bara en som hittat till min blogg? :)

2009-11-04 @ 20:19:18
Postat av: Samuel

Lider verkligen med er, Elmer är en av de finaste katterna jag har träffat på alla sätt. Det var till och med han som fick mig att verkligen vilja ha katter själv. Hoppas att han är hemma snart!

2009-11-05 @ 01:21:52
Postat av: C

Nämen :) Tack Samuel, vilken otroligt fin kommentar. Nu blev jag riktigt glad!

2009-11-05 @ 07:21:14
Postat av: Linda

Det är väl klart att jag inte tycker ni ska hitta honom överkörd bara för att få veta vad som hänt. Däremot tycker jag i alla fall att det skulle vara skönt att veta vad som hände Tusse och Gusse och det är åtminstone 5 år sen de försvann. Skulle jag veta vad som hade hänt kunde jag ju sörja dem och sen gå vidare. Ovissheten tycker jag inte om alls.

Alla håller vi tummarna för att han ska komma hem! Tro inget annat! Kram!

2009-11-05 @ 14:07:04
Postat av: C

Linda: Det var absolut inte menat som en pik om du tog det så! (Kom inte ens ihåg att du tydligen sagt det?) Det är många som sagt så, det verkar vara en ganska vanlig tanke att folk hellre vill hitta sina kattor överkörda än inte alls. Och det får alla tycka precis hur dom vill såklart! Jag känner inte alls så (inte ännu iallafall, om Elmer fortfarande är borta om 1 år kanske jag tänker så då) men klart jag vet att ingen vill att Elmer ska vara överkörd! Vet också att folk säger sådär i all välmening och jag vet att ni håller tummarna och bryr er (det känns skönt!). Skrev bara hur JAG känner helt enkelt. kram kram

2009-11-05 @ 17:04:36
Postat av: Nettan

Håller alla tummar jag bara kan! Korsa fingrar brukar man göra i USA så det kan jag göra också!

Hoppas han kommer hem snart!

Många kramar!!!

2009-11-05 @ 20:49:29
URL: http://www.pyssligtliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0