Överraskning! :)

Janå ganska många vet redan, men för er som inte vet..Tintin väntar kattbebisar! :D Vi är iallafall 99,9% säkra :)
Vi sa redan från början att vi ville ha en kull med henne och det är spännande och roliga tider nu :)
Det är jättesvårt att veta hur långt gången hon är men i söndags började hon "boa". Rumstrerade runt som bara den i våra garderober. Dagen efter fixade vi en låda åt henne men det är nog mest i sovrumsgarderoben hon går och bäddar i just nu...på husses kläder, tur det ;) Hehe..hans kommentar var bara "klart min lilla flicka går till husses kläder, här känner hon sig trygg". Tror ni han är lika kaxig när det är slem och moderkakor på dem? ;)

Först blev tissarna hennes mer mörkrosa och större, sen började magen växa, hon äter som en häst och nu har hon som sagt börjat boa också...

Dålig bild detta men den här tog jag för ca. 2 veckor sen

Har läst på en massa på internet och lånat hem böcker från bibban, vill vara ordentligt insatt när man ska ha små liv i sina händer. Fast som tur är kommer Tintin att klara förlossningen ganska bra själv..men jag hoppas verkligen vi är hemma då, vi vill ju inte missa det! Jag går på semester om 2 veckor, det skulle vara perfekt om hon föder då :)
(Ps. Toja, vill du berätta lite om Sissels grav./förlossning? Sku va intressant :))

Kommentarer
Postat av: Nettan

Han e säkert hur kaxig som helst ;) Hehe! E int ens säkert att det försvinner i tvätten sen...eller? Ha aldrig testat att tvätta nåt me moderkaka på! Konstigt eller hur? :)

2009-06-04 @ 16:15:34
URL: http://pyssligtliv.blogspot.com/
Postat av: C

Nettan, hahaha! Faktiskt konstigt att du aldrig testat det jo ;)

2009-06-04 @ 18:50:45
URL: http://minaguldklimparivardagen.blogg.se/
Postat av: kicki

Åååååå hör av dej när dom kommit så att man får komma på snok! Hitta 4 kattungar i stallet i tisdags, jätte gulliga var dom.

2009-06-04 @ 21:29:12
Postat av: Toja

Hej! Sissel födde på utsatt tid, betedde sig såsom Tintin gör nu, när det bara var c.1 vecka kvar. Ville mest bara vara inne då oxå. Första kullen födde hon i äldsta dotterns säng, hon började vid 23 tror jag det var, jag bytte säng med Linnea och hade Sissel liggande mot min mage, vi låg på sida. Hon hade det riktigt jobbigt, flämtade och krystade lääänge innan första babyn lossade, hon blev lite förvirrad när han kom ut och hon blev orolig när han kravlade runt och sökte maten, jag blev rätt nervös över hennes beteende iom att hon la sig på han hela tiden, sen kom resten med ganska långa mellanrum, vi höll på hela natten, hon bökade runt i sängen och flyttade dom till fotändan och jag var livrädd att de skulle trilla ner från sängen!!

Hela bäddmadrassen blev förstörd (fläckar), och den var bara 2 månader gammal :( alla rester städar kattan upp men blodet gör fläckar.

Efter mycket om och men så flyttade vi ner hela gänget och hennes bolåda, hon flyttade upp dom igen, olika ställen alla dagar. Tillslut gav jag upp och lät dem bo i Linneas rum, hon höll sig lugnast då! Men hon var en snäll och duktig mamma, det var bara vid 2 tillfällen under förlossningen som jag blev rädd för hennes oro, sista bebisen så var hon så trött så hon orkade inte öppna fostersäcken själv och kväljde när hon åt moderkakan.

Vi var supernoga med att hon skulle ha lugn och ro och att bebisarna fick sova ostört under hela uppväxten.

Första dagen efter så hade vi låda åt henne i rummet, sen ville hon ut, jag var jätterädd att det skulle hända nåt ute, vaktade henne noga, det var bara korta svängar ut i början och om hon vägrade komma in så hämtade jag en pipande bebis och lockade in henne med :)



Andra kullen, Tintin m.fl. så föddes medans vi var i sverige en dag, visste inte att det var dags redan så vi åkte iväg med alla kissor ute, hon valde lekstugan med kaninernas hö och en dockfilt som underlag, stackarn! fick göra det ensam då :(

Vi flyttade in hela gänget direkt och hon var inte nöjd förrän alla var i Linneas rum igen :)) Sen när de var större fick de vara i grovköket med grind, första kullen kissade sönder ett golv och det ville vi inte upprepa, när vi sov eller var borta.

Hoppas allt går bra och att hon har starka instinkter :) alla sa att Sissel var en duktig mamma, spciellt andra kullen var enklare, första så kan de bli lite osäkra osv.



Lycka till :)

2009-06-06 @ 19:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0