Lite dramatik

Pust. Idag när jag kom hem hittade jag 3 friska, starka kattungar och 1 som låg helt lealös och inte orkade lyfta huvudet ens en gång! Helt slapp låg han (vi tror att det är en han) i min hand när jag lyfte upp honom... :/ Ringde husse och han gick direkt från jobbet till apoteket..där hittade han turligt nog någon näring som är till för svaga nyfödda djur + en liten spruta, perfekt! En arbetskompis skjutsade hem honom (för det var på håret att ungen överlevde, jag gav honom lite hjärtmassage t.o.m ett tag för han bara låg helt slappt i min hand) och vi sprutade sakta in näringen i hans mun. Före det värmde jag upp lite laktosfri mjölk (kattor ska inte ha laktos) och matade honom med lillfingret. Han orkade inte ens gapa/suga då men jag lirkade försiktigt in det mellan läpparna och sen svalde han.

Just nu verkar han ha fått lite krafter tillbaka. Puh, jag var riktigt orolig där ett tag! Det verkar som att åtminstone en av de andra puffar bort honom när han ska dia och har han inte fått dia på hela dagen är det inte konstigt att han höll på att ge upp! Huj, nu hoppas vi att han är stark och tar igen sig.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Nej fy vad hemskt! Köp hem vanlig modersmjöksersättning vettja, för säkerhetsskull. De gav vi till vår lilla maja innan hon kunde äta vanlig mat. Komjölk ha jag förstått att inte e bra.



Men fy tusan, hoppas verkligen lillen piggnar i nu!

2009-06-12 @ 11:01:43
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0